Текущо обслужване и смяна масла
Изправното техническо състояние на мотоциклета е важна част от удоволствието на шофиране. Голяма част от нас използват мотоциклетите си през свободното си време - уикенд или отпуска. Поради това, техническите проблеми през такива дни са абсолютно нежелателни, не само защото биха развалили преживяването на нас и приятелите, с които караме, но и биха компрометирали сигурността ни на пътя.
Един периодичен преглед ви спестява прецакана почивка и куп неволи
Представете си ситуация, в която няколко поредни седмици времето е лошо и вали дъжд. В първия проблясък на хубаво време и дългоочакван уикенд имате организция с приятели да обиколите любими места. Тръгвате с вашите мото другари, наслаждавате се на хубавото време, чистия асфалт, липсата на сериозен трафик и изведнъж на 50 км от началото, започвате да усещате странен шум от задната част на мотоциклета. При интензивно спиране или движение по инерция веригата ви чука сериозно! Този симптом не само че ангажира съзнанието ви по време на каране, но той може да доведе до сериозни последици от скъсване на веригата на най-подходящия завой или дори оплитане на веригата в областта на предния пиньон и счупване на картера на мотоциклета. Това разбира се е много общ случай, но никой не е застрахован от подобна несгода.
Сложете край на проблемите
Износването на веригата, както и много други дребни проблеми като теч на масло от гарнитури и семеринги на двигателя, теч на масло от предното окачване, мека и непрогресивна спирачка, изгоряла светлина, хлабави скрепителни болтове по рамата, износени спирачни накладки са най-общите мотоциклетни неволи. С един периодичен преглед и текущо обслужване на мотоциклета, те могат да бъдат предотвратени.
Смяната на двигателното масло - главен отговорник за неговото здраве
Подобна е ситуацията и със смяната на двигателното масло. Общоприето и препоръчително е да се сменя на всеки 5000 км или 12 месеца за уличните мотоциклети и между 10 и 25 моточаса за офроуд мотоциклетите. За разлика от автомобилните, мотоциклетните двигатели имат доста по-големи хлабини. Това изисква маслото да оплътнява и смазва добре всички движещи се елементи. От друга страна, 99% от мотоциклетните двигатели са с мокър многодисков съединител. Което значи, че двигателно масло смазва и съединителя. Фрикционните дискове, с течение на времето и начина на употреба, отделят малки частици фрикционен материал, които се отмиват и отлагат в маслото. В общия случай тези микро частици допълнително оцветяват маслото в тъмен цвят и развалят свойствата му. Затова е наложително да се използва висококачествено синтетично масло и то да се сменя редовно. Масления и въздушен филтър също се сменят с двигателното масло. За офроуд мотоциклетите, свежият и чист въздушен филтър имат фундаментално значение за износването и ефективната работа на двигателя.