Текущо обслужване и смяна масла

Плановата поддръжка е качествена компонента и сериозен участник в увеличаването на експлоатационния срок. Характерна особеност за поддръжката на превозните средства е, че тя не струва огромна сума пари, но отлагате ли я регулярно, сами залагате главата в торбата и накрая сметката няма да Ви излезе.

Смяна на масло и маслен и въздушен филтър

Редовната смяна на маслото и масления филтър защитава и удължава живота на двигателя. Основните функции на двигателното масло са да осигурява добро смазване, охлаждане и измиване на всички детайли в двигателя. Характерно е за съвременните двигатели, че наличието на катализатор и филтър за твърди частици (DPF) изисква определени качества на двигателното масло.

Видове масла

Маслата са основно синтетични, полусинтетични и минерални, като последните са без допълнителни обработки, след получаване от нефт. Към синтетичните се прибавят присадки и са изцяло химично произведение, докато в полусинтетичните можете да намерите наличие на минерални масла.
small-Obslujvane i smqna masla

Какво масло да избера

Производителите посочват свои предпочитания, класифицирани според категорията автомобил и неговите спецификации. Можете да ги следвате, но те нямат задължителен характер, разбира се ако не карате лизингов автомобил. За основоположен критерий приемете вискозитета на маслото - неговата цифра оказва плътността му. Следващият компонент, който да съблюдавате, това е експлоатационно равнище, за който съществува SAE сертификация. Тази сертификация Ви дава ориентир за свойствата на двигателното масло в условията на различни температури. Две са класификациите, които се вземат в предвид - Европейската (CCMC) и Американската (API). Важно е да отблежим, че като нови всички масла почти имат сходни качества. Съществената разлика идва с течение на времето, когато маслото при работата си в двигателя, бива замърсено и смесено от отлагащия се въглерод, горивни пари, влага и други вещества продукти при работа на двигателя. Тогава по-скъпите и качествените масла запазват своите качества, докато по-евтините бързо губят свойствата и компрометират качествата си.

Колко често се сменя маслото

Препоръчваме да изберете оптималното ниво на сигурност за своето возило. На всеки 10 000 км, подменяйте основно, ръчно, чрез източване и в сервизни условия. Периодичността зависи също така от влажността, прашността, температурните разлики и предназначението на автомобила. Нашият район – София/България, се характеризира със силна замърсеност и прашност, както и чести и резки смени на температурата. Поради тази причини, нашите механици препоръчват смяна на маслото и филтрите на автомобила на всеки 10000 км. Допускат се отклонения, като някои специалисти и автомобилните заводи стигат до интервал от 20 000-30 000 км. Тези интервали обаче могат и да се тълкуват, просто като маркетингови трикове на производителите. За да убедят по-лесно потребителя да си закупи нов автомобил, те промотират масла с дълъг пробег и високи качества, като по този начин новите автомобили по-рядко посещават скъпите фирмени сервизи. Според нас обаче, тази методика, особено в дългосрочен план е печеливша, но само за автомобилопроизводителите. Старото масло е способно рязко да скъси живота и на чисто новия автомобил.

Колко често се сменя масления филтър

Масленият филтър е своеобразна бариера, запречваща пътя на неизгоряло гориво, метални частици, прах, продукти от окисляване и въглеродни отлагания. Ние не само препоръчваме честа смяна на филтъра, но и тя да бъде с качествен такъв. Обикновено разликата между качествените и най-евтините продукти е пренебрежимо малка. Смяната на филтрите и маслото синхронизират Вашия автомобил и редуцират шума. Навременната подмяна Ви гарантира, че ще управлявате любимото си превозно средство още доста време.

Колко често се сменят горивният, въздушният и филтърът на купето?

Тези филтри са също неизменна част от оборудването на вашия автомобил. Имайки предвид мръсните и запрашени улици, лошото качество на горивото, ние препоръчваме, смяна на всички филтри заедно с маслото. Особено внимание искаме да обърнем на филтъра на купето. Въздухът, който минава през вашето парно и климатична система се филтрира от филтъра на купето. Този филтър е най-важният, защото той осигурява на вас и вашето семейство възможно най-добро качество на въздуха, който дишате в автомобила. Особено в градски условия. Може да спестите пари от различни ремонти по вашия автомобил, но ние СИЛНО препоръчваме винаги да сменяте филтъра на купето и да избирате най-качествените, скъпи и доказали марки. Тази инвестиция е инвестиция във вашето здраве!