Ремонт на ходова част
Състоянието на ходовата част изисква своевременна грижа и никак не е добра идея да отлагате посещението си при специалист. Традиционно настилките по нашите пътища неблагоприятстват дългия живот на автомобила и не оставят място за компромиси с поддръжката.
Нейни основни елементи са предният и заден мост, които са съставени от: носачи, шарнири, амортисьори, въздушни възглавници, стабилизаращи щанги, пружини, ресьори, кормилна рейка, колела и гуми.
Нейни основни елементи са предният и заден мост, които са съставени от: носачи, шарнири, амортисьори, въздушни възглавници, стабилизаращи щанги, пружини, ресьори, кормилна рейка, колела и гуми.
Как да разпознаваме проблемите в ходовата част
Неравните пътни участници и множеството дупки са подходящ момент, в който е добре да намалите любимото си радио и да се заслушате в автомобила. Всички похлопвания, потропвания, прискърцвания и други оркестрални изпълнения са повод да прегледате колата преди проблемите да се задълбочат. Ако минавайки през легнал полицай не чуете нищо, можете да си усилите радиото, но на първия завой притаете дъх и преценете дали усещате някаква нестабилност или несвойствено полюляване. И накрая при спиране - чуете ли скърцане или ако ви се премести дори минимално волана, знач може би имате амортисьор или носач за смяна. Много важно е състоянието на кормилната уредба да бъде изправно! Голям свободен ход на волана, дребни шумове и тропания при обиране на свободния ход на волана са сериозно симптоми за проблем в кормилната уредба. Други причини освен него за подобен шум, могат да са проблеми в крепежните части или стабилизиращата щанга, в пружината или в спирачните дискове. Не забравяйте да огледате автомобила и в състояние на покой за разливи на течности.
Най-често се повреждат
Шарнири, тампони, амортисьори, носачи, карета, кормилни накрайници, рейка.
Диагностицират се
Лагери, амортисьори, пружини, ресори, шарнири, тампони, носачи, кормилна рейка .
Ремонт и диагностициране на амортисьори
Амортисьорите в голяма степен отговарят за контрола над превозното средство и възможността за прилагане на ефективно спирачно усилие. Контактът с пътното платно, за който се грижат те, позволява пълното управление, а тяхната износеност удължава спирачният път с до няколко десетки метра, в зависимост от развитата скорост. Средно след първите 60 000 км. амортисьорите започват да губят от коефициента си на действие. (особенно по софийските улици). Причините, които могат да доведат до смяната им, са свързани освен с износването им, също и с корозия, скъсани прахоуловители, постоянни налепи, вода и сол по пътя. Обърнете внимание, че традиционните електронни системи (ASR, ABS, ESP) намаляват действието си при неизправност в амортисьорите.
Ремонт и диагностициране на лагерите
Лагерите - предни и задни - не са претенциозен компонент и не изискват постоянна смазка, а само наблюдение. Основните симтоми са шум (който се увеличава с повишаването на скоростта) и аксиален (страничен) луфт в колелото.
Ремонт и диагностициране на останалите компоненти на ходовата част
Останалите компоненти по ходовата част (тампони, носачи, шарнири, кормилини накрайници част в 99% от случаите се подменят с нови. Единствено поради високата си цена, кормилните рейки подлежат на рециклиране, което се извършва в специалирани за това фирми. Всякакви практически занимания по ‘‘шев и кройка‘‘ са възможни, но и инцидентите и застрашаването на живота на пътниците след подобни упражнения също са възможни.
Как да разпознаваме проблемите в ходовата част
Състоянието на ходовата част изисква своевременна грижа и никак не е добра идея да отлагате посещението си при специалист. Традиционно настилките по нашите пътища неблагоприятстват дългия живот на автомобила и не оставят място за компромиси с поддръжката.
Нейни основни елементи са предният и заден мост, които са съставени от: носачи, шарнири, амортисьори, въздушни възглавници, стабилизаращи щанги, пружини, ресьори, кормилна рейка, колела и гуми.
